logo shojatire

آشنایی با بهترین لاستیک برای پژو پارس

بهترین لاستیک برای پژو پارس
فهرست مطالب

پژو پارس یا همان پرشیا یکی از محبوب ترین خودروهای ساخت ایران است که طرفداران زیادی در بین جوانان دارد. در حال حاضر پژو پارس در مدل های مختلفی مانند LX و ELX در بازار وجود دارد که نوع ELX پر فروش ترین آن است. این اتومبیل با دارا بودن کابینی نسبتا بزرگ برای استفاده خانواده ها بسیار مناسب است. لاستیک پژو پارس یکی از اقلام اصلی آن است که نقش زیادی در کارایی و عملکرد آن دارد. در این مقاله به بررسی بهترین لاستیک برای پژو پارس می پردازیم.

پژو پارس که از خانواده پژو 405 است، از دهه 70 خورشیدی توسط شرکت ایران خودرو، وارد بازار شد. پژو پارس از مشخصات فنی فوق العاده ای برخوردار است که آن را برای مسافرت های جاده ای مناسب می کند. این خودرو با دارا بودن کابینی جادار، قطعات یدکی در دسترس، خدمات پس از فروش گسترده و کیفیت ساخت بالا، از همان ابتدا مورد استقبال واقع شد. سطح امکانات این خودرو، روز به روز در حال پیشرفت است؛ به گونه ای که آخرین نسخه آن مجهز به دوربین عقب و کروز کنترل است.لاستیک ها، یکی از قطعات مهم به کار رفته در تمامی خودروها هستند. این قطعات نقش زیادی در تامین امنیت و سلامت سرنشینان دارند؛ به همین دلیل باید در بهترین کیفیت و از بهترین برند خریداری شوند. توجه به سایز و ابعاد لاستیک و قیمت لاستیک نیز، عوامل مهمی در زمان خرید آن است.

خرید لاستیک برای خودرو پژو پارس
خرید بهترین لاستیک برای پژو پارس

سایز لاستیک مناسب برای پژو پارس چیست؟

یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید لاستیک کره ای یا لاستیک چینی یا لاستیک ساخته شده توسط هر کشور دیگری باید در نظر داشته باشید، سایز لاستیک است. سایز استاندارد لاستیک پژو پارس 14/65/185 است. البته برخی از مدل های پژو پارس از لاستیکی با سایز 15/65/185 به همراه یک رینگ آلومینیومی استفاده شده است.

علی رغم پیشرفت های حاصل شده در صنعت تایر سازی ایران، سایز لاستیک های تولید شده برای پژو پارس، تغییر چندانی نکرده است. اگر می خواهید برای خودرو خود از لاستیک های پهن تری استفاده کنید، سایز 14/60/205 را خریداری کنید. در مواردی که رینگ استاندارد 15 اینچی بر روی خودروی شما نصب شده است، می توانید از سایز 15/60/205 نیز استفاده کنید.

معمولا اغلب خودروهای پژو دارای لاستیک هایی با رینگ های معمولی هستند؛ اما در تولید برخی از مدل ها، از رینگ های پهن استفاده شده است. توجه داشته باشید که لاستیک هایی که آج درشت تری دارند، برای استفاده در خودرو پژو پارس مناسب تر هستند. جدول زیر سایز لاستیک های مورد استفاده برای پژو پارس با رینگ های 14 و 15 اینچی را نشان می دهد:

سایز قطر رینگ پهنا ارتفاع فاق توضیحات
65/185 14 185 120/25 مناسب برای استفاده های درون شهری
60/195 14 195 117 لاستیکی دارای ارتفاعی کمتر از نوع فابریک
65/195 14 195 126/75 لاستیکی دارای ارتفاعی بیشتر از نوع فابریک
60/205 14 205 123 لاستیکی با ارتفاعی نزدیک به نوع فابریک
65/185 15 185 120/25 بهترین لاستیک برای پژو پارس
60/195 15 195 117 بهترین لاستیک پهن برای پرشیا
65/195 15 195 126/75 لاستیکی با ارتفاعی بیش از ارتفاع نوع فابریک
60/205 15 205 123 لاستیکی با ارتفاعی بیش از ارتفاع نوع فابریک
سایز و ابعاد بهترین لاستیک برای پژو پارس
نحوه انتخاب سایز لاستیک مناسب برای پژو پارس

مزایا و معایب لاستیک پهن برای پژو پارس چیست؟

بسیاری از رانندگان برای افزایش تعادل خودرو و فرمان پذیری بیشتر اتومبیل از لاستیک های پهن استفاده می کنند. استفاده از لاستیک های پهن، مزایا و معایبی را به همراه دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم:

مزایای استفاده از لاستیک های پهن

در اینجا به بررسی مزایای لاستیک های پهن خواهیم پرداخت:

  • استفاده از لاستیک پهن برای پژو پارس می تواند مسافت ترمز گیری را تا حد زیادی کاهش دهد؛ بنابراین در زمان بروز حوادث ناگهانی، کنترل اتومبیل راحت تر می شود.
  • لاستیک های پهن، سطح تماس بیشتری با زمین دارند؛ به همین دلیل کنترل اتومبیل در زمان عبور از پیچ ها راحت تر می شود.
  • لاستیک های پهن، فرمان پذیری پژو پارس را افزایش می دهند و سبب می شوند تا کنترل بیشتری در زمان رانندگی داشته باشید.
  • این لاستیک ها ظاهری اسپرت و زیبا به اتومبیل شما می بخشند؛ به همین دلیل بهترین لاستیک برای پژو پارس از نگاه جوانان هستند.

معایب استفاده از لاستیک های پهن

در ادامه معایب لاستیک پهن را بررسی می کنیم:

  • در برخی از موارد ممکن است لاستیک پهن به گلگیر ماشین گیر کرده و حرکت خودرو را با اختلال مواجه سازد.
  • لاستیک های پهن، قیمت بالاتری نسبت به لاستیک های معمولی دارند.
  • استفاده از این لاستیک ها، شتاب خودرو را تا حد زیادی کاهش می دهد.
  • با کاهش شتاب خودرو، سوخت بیشتری در زمان حرکت مصرف می شود؛ بنابراین مصرف سوخت اتومبیل شما بیشتر شده و در پی آن هزینه پرداختی شما بابت سوخت اتومبیل، افزایش می یابد.
  • استفاده از لاستیک های پهن سبب می شود تا سیستم تعلیق و جلوبندی اتومبیل، پس از مدتی استفاده دچار استهلاک زودرس شوند.
مزایا و معایب استفاده از لاستیک های پهن برای پژو پارس
بررسی مزایا و معایب استفاده از لاستیک های پهن برای پژو پارس

بهترین لاستیک برای پژو پارس کدام است؟

اگر برای خرید لاستیک پژو پارس، سری به فروشگاه های مختلف بزنید، با برندهای مختلف و قیمت های گوناگون مواجه خواهید شد که اگر درباره آن ها اطلاعات کافی را نداشته باشید، ممکن است دچار سردرگمی شوید. در ادامه به معرفی بهترین برندهای تولید کننده لاستیک پژو پارس می پردازیم:

بهترین برندهای تولید کننده لاستیک ایرانی برای پژو پارس

بسیاری از افراد گمان می کنند که لاستیک های ایرانی ارزان و بی کیفیت هستند؛ در حالی که اینطور نیست. برندهای معتبر تولید کننده لاستیک های ایرانی، کیفیت بسیار بالایی دارند و تمام نیاز شما را در این زمینه برطرف می کنند. جدول زیر بهترین برندهای ایرانی را به همراه ابعاد لاستیک نشان می دهد:

برند تولیدی ابعاد لاستیک
کویر تایر 14/60/205
کویر تایر 14/65/185
یزد تایر 14/65/185
یزد تایر 14/60/205
بارز 14/65/185
بارز 14/60/205

همانطور که ملاحظه کردید، برندهای کویر تایر، یزد تایر و بارز، بهترین لاستیک برای پژو پارس را در کشور تولید می کنند.

بهترین برندهای تولید کننده لاستیک خارجی برای پژو پارس

بسیاری از افراد علیرغم تولیدات با کیفیت داخلی، به دنبال برندهای خارجی هستند. برندهایی همچون نکسن، کومهو، میشلن، هانکوک و.. از جمله برندهای خارجی تولید لاستیک خوب و با کیفیت هستند. جدول زیر بهترین برندهای خارجی تولید کننده لاستیک را به همراه ابعاد آن ها نشان می دهد، شما می توانید با خرید لاستیک نکسن و خرید لاستیک هانکوک از شجاع تایر لاستیک هایی با کیفیت برای خودروی خود تهیه نمایید.

برند تولید کننده لاستیک ابعاد لاستیک
میشلن 14/60/205
کومهو 14/65/185
نکسن 14/60/195
هانکوک 14/65/185
دنلوپ 14/60/205
بریجستون 14/65/185

توجه داشته باشید که هر چه لاستیک خریداری شده توسط شما از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، ایمنی و سلامت سرنشینان بالاتر می رود. لاستیک های خارجی قیمت بالاتری نسبت به لاستیک های تولید داخل دارند.

بهترین برندهای داخلی و خارجی لاستیک
آشنایی با بهترین برندهای تولید کننده لاستیک خارجی برای پژو پارس

عمر مفید لاستیک پژو پارس

به طور میانگین می توان گفت که طول عمر بهترین لاستیک برای پژو پارس، حدود 5 الی 7 سال است. البته این زمان می تواند بسته به میزان کارکرد خودرو، قابل تغییر باشد.

تمامی لاستیک ها، چه داخلی باشند و چه خارجی، بعد از مدت زمان مشخصی استفاده، نیاز به تعویض دارند. اولین راه برای تشخیص زمان لازم برای تعویض، به صورت چشمی است. اگر در مشاهده اولیه خود علائمی مانند پوسیدگی، تورم یا بریدگی را دیدید، حتما در اولین فرصت لاستیک را تعویض نمایید بررسی آج لاستیک از دیگر روش های مناسب برای تشخیص زمان تعویض لاستیک است. در صورتی که عمق آج لاستیک، کمتر از 1.7 میلی متر شده باشد، باید آن را تعویض نمایید. البته لاستیک های مختلف، شاخص های متفاوتی برای ساییدگی دارند. معمولا شاخص ساییدگی لاستیک یا همان عمق آج به صورت یک مثلث برآمده بر روی لاستیک حک شده است.

استفاده از سکه های 100 ریالی، یکی از جالب ترین روش ها برای تشخیص طول عمر لاستیک است. در این روش، شما باید سکه را از طرف سال ضرب آن در میان آج لاستیک قرار دهید. اگر عبارت ریال روی سکه مشخص باشد، زمان تعویض لاستیک فرا رسیده است. و در نهایت، کارکرد خودروی شما می توانند به عنوان آخرین راه برای تشخیص زمان تعویض لاستیک مورد استفاده قرار گیرد. بهتر است لاستیک های پژو پارس خود را بعد از هر 80 هزار کیلومتر کارکرد، عوض کنید.

روش های تشخیص زمان تعویض لاستیک
حداکثر عمر مفید لاستیک پژو پارس چقدر است؟

نتیجه گیری

پژو پارس یا پرشیا از خودروهای محبوب تولید داخل است که از زمان تولید تاکنون، مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. یکی از چالش های پیش روی دارندگان پژو پارس، خرید لاستیک با کیفیت برای آن است. برندهای داخلی و خارجی زیادی در بازار وجود دارند که انتخاب را برای خریداران با مشکل مواجه می سازند.

گام اول در خرید بهترین لاستیک برای پژو پارس، مشخص کردن بودجه مالی است. خرید از یک فروشگاه معتبر، گام نهایی در این زمینه محسوب می شود.

فروشگاه اینترنتی شجاع تایر، ارائه دهنده انواع لاستیک های ایرانی و خارجی با بهترین کیفیت و پایین ترین قیمت است. شجاع تایر با بیش از 7 دهه فعالیت در زمینه فروش انواع لاستیک های سواری و سنگین، از معتبرترین فروشگاه های کشور به حساب می آید. شما عزیزان می توانید برای خرید بهترین لاستیک برای پژو پارس به وب سایت شجاع تایر مراجعه نمایید و لاستیکی متناسب با بودجه خود خریداری کنید. علاوه بر این، همکاران ما در بخش پشتیبانی، پاسخگوی سوالات شما در این زمینه هستند.

فروشگاه لاستیک شجاع تایر

سوالات متداول

عمر مفید لاستیک پژو پارس چقدر است؟

به طور میانگین می توان گفت که طول عمرلاستیک برای پژو پارس، حدود 5 الی 7 سال است. البته این زمان می تواند بسته به میزان کارکرد خودرو، قابل تغییر باشد.

بهترین لاستیک خارجی برای پژو پارس کدام است؟

لاستیک های هانکوک و نکسن از بهترین لاستیک های خارجی برای پژو پارس هستند شما می توانید با خرید لاستیک نکسن از شجاع تایر از کیفیت آن اطمینان حاصل نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۴ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

16 دیدگاه. Leave new

  • سلام ایا لاستیک پژو پارس کارخانه ۱۴۰۲ تیوپلس هست؟

    پاسخ
    • حسین شجاع
      06 / 06 / 1403 17:52

      سلام وقت بخیر
      اره تیوبلس هستش
      کلا دیگه لاستیک تیوپی برای ماشین های سواری تولید نمیشه

      پاسخ
  • سلام میشه لاستیک205/50/15برا پژو پارس انداخت

    پاسخ
  • سلام
    رو ماشین بنده رینگ ۱۴ نصب شده
    میشه با ۱۵ عوض کنم

    پاسخ
  • سلام ،بهترین لاستیک چینی برای پژو پارس چیه؟میگن لاستیک چینی خوبه کسی تجربه داره؟ راهنمایی کنید،ممنون

    پاسخ
    • حسین شجاع
      31 / 04 / 1403 16:18

      سلام وقت بخیر
      برند های فاررود و رودکس ما بهترین برندهای حال حاضر لاستیک چینی موجود در ایران هستش

      پاسخ
  • سلام و عرض ادب میخواستم بدونم امکانش هست لاستیک با پهنا ۲۱۵ و فاق ۶۰ روی رینگ ۱۵ برای پارس استفاده کنیم

    پاسخ
  • دوست عزیزی که پیام گذاشتی عرضم به حضورت که اون عدد ۶۰ یا ۶۵ منظورش فاق لاستیک به میلیمتر نیست بلکه منظورش اینه که مثلا فاق اون لاستیک ۶۰درصد پهنای لاستیک هست حالا شما حساب کن ۶۰درصدِ ۲۰۵ میلیمتر بیشتر و بلندتره یا ۶۵درصدِ ۱۸۵میلیمتر؟

    پاسخ
    • مدیر وبسایت
      03 / 02 / 1403 15:06

      ممنون از شما عادل عزیز بابت اطلاعاتی که به اشتراک گذاشتید.

      پاسخ
  • ارتفاع یا فاق عدد ۶۰ یا ۶۵ میلی متر هست که شما ۶۰ رو مرتفعتر توضیح دادید که ۱ سانت نیم از پایین نیم از بالا کوتاهتر و ۱ سانت پهنتره ۲۰سانتو نیم هم که همون ۲۰۵ هست ممنون در کل اگه میتونین لاستیک کره ای بندازین که به شدت لذت سواری و نرمی و امنییت و زیبایی بهتری داره و ارزش پرداخت ۲ برابر و کاملا داره نسبت به عمری که داره تجربه شخصی خودمه با لاستیک کومهو ۶ سال با کارکرد معقول یعنی ۱۲۰ هزار تا دووم داره البته اگه تقلبی نندازن

    پاسخ
    • مهدی نقدی لو
      29 / 08 / 1402 12:30

      ممنون از توضیحاتی که دادید دوست عزیز…شما می‌تونید با مراجعه به صفحه لاستیک شجاع تایر انواع لاستیک کره ای و چینی رو مشاهده، بررسی و خریداری کنید.

      پاسخ
  • سلام عرض ادب
    خیلی راهنمایی کاملی بود
    سپاسگزارم

    پاسخ
    • حسین شجاع
      06 / 08 / 1402 12:31

      سلام دوست عزیز
      خوشحالیم که مقاله ی مفیدی برای شما نوشته ایم.
      برای مشاهده انواع لاستیک خارجی میتوانید به دسته بندی لاستیک مراجعه کنید و بر اسا خودروی مد نظر خود لاستیک ها را فیلتر کنید و لاستیک مناسب خود را انتخاب کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

همراه همیشگی شما هستیم