logo shojatire

نکات مهم و ضروری درباره زمان تعویض لاستیک خودرو

زمان تعویض لاستیک خودرو
فهرست مطالب

برای دارندگان وسایل نقلیه، رانندگی ایمن مهمترین عامل است. در این مورد به زمان تعویض لاستیک خودرو باید توجه ویژه ای داشت. تعویض به موقع لاستیک بر عملکرد خودرو و مصرف سوخت تاثیر بسیاری دارد. در کل توجه به زمان عوض کردن لاستیک برای رانندگی ایمن، صرفه جویی در مصرف سوخت، سفر راحت و عملکرد بهتر ضروری خواهد بود. نگران خرید لاستیک برای تعویض آن نباشید شما می توانید با خرید آنلاین لاستیک از سایت شجاع تایر بدون صرف وقت در ترافیک و هزینه رفت و آمد لاستیک مورد نظر خود را خریداری نمایید.

چه عواملی در طول عمر لاستیک خودرو تاثیر دارند

نظرات متفاوتی در مورد عمر لاستیک از 4 سال تا 40 هزار کیلومتر در منابع مختلف وجود دارد. زمان تعویض لاستیک خودرو در واقع به عوامل زیادی مانند شرایط نگهداری، طراحی، عادات راننده، جاده و شرایط آب و هوایی بستگی دارد. بنابراین نمی توان به طور قطعی در مورد عمر لاستیک نظری داد. برای تصمیم گیری در مورد مدت زمان استفاده از لاستیک خودرو، باید به سه عامل مهم توجه کرد:

  • سن لاستیک
  • فرسودگی و آسیب تایر
  • امنیت
لاستیک از مای نزدیک
تولید کننده لاستیک

تولیدکننده لاستیک کدام شرکت است؟

شرکت‌های بزرگ تایرسازی متعددی وجود دارند که لاستیک های با کیفیت را تولید و به فروش می‌ رسانند. اما برخی تلاش می‌ کنند با لاستیک ‌های بی کیفیت و آسیب‌ پذیر سود کسب کنند. انتخاب بهترین تولید کننده لاستیک مانند تعیین میزان ایمنی وسیله نقلیه ما در جاده است. به همین دلیل وقتی می خواهید برای وسیله نقلیه خود لاستیک بخرید به برند لاستیک توجه زیادی داشته باشید. در فروشگاه اینترنتی شجاع تایر برندهای معتبر لاستیک را می توانید برای خودرو خود تهیه نمایید و با خرید لاستیک خارجی کیفیت بالا را تجربه کنید.

لاستیک های برندهای معتبر کیفیت بهتری دارند. برای استفاده طولانی مدت و بدون مشکل از تایر ماشین، انتخاب این محصولات با برندهای شناخته شده و اثبات شده مفید است. لاستیک های باکیفیت نه تنها از دوام بیشتری برخوردار هستند، بلکه ایمن تر نیز خواهند بود.

ماشین شما چیست؟

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در زمان تعویض لاستیک خودرو نوع و مدل ماشین است. به صورت کلی ساییدگی تایر در ماشین هایی با وزن و اندازه بزرگتر بیشتر خواهد بود. حتما لاستیک این نوع خودروها باید به صورت منظم بررسی شوند تا میزان ساییدگی و آسیب های دور از دید در آن ها مشخص گردد.

لاستیک در برف
درایوینگ استایل

درایوینگ استایل شما چگونه است؟

عمر لاستیک خودرو به عوامل زیادی بستگی دارد. اما مهمترین چیز نحوه رانندگی فرد است. سبک رانندگی نه تنها شامل نحوه استفاده از وسیله نقلیه، بلکه مکان و زمان نیز می شود. به عنوان مثال لاستیک های زمستانی در دمای بالای 15 درجه سانتیگراد 20 درصد سریعتر از لاستیک های تابستانی دچار ساییدگی می شوند. استفاده از لاستیک های فصلی برای استهلاک کمتر آن ها مهم خواهد بود.

دراوینگ استایل راننده نیز تاثیر بسزایی در طول عمر لاستیک خودرو دارد. استفاده از وسیله نقلیه با حرکات سخت، پیچیدن سریع پیچ ها، استارت و ترمزهای ناگهانی و سرعت بیش از حد عمر لاستیک ها را کوتاه می کند. از آنجایی که رانندگی سخت و تهاجمی برای ایمنی راننده و سرنشین توصیه نمی شود، ما همیشه به رانندگان توصیه می کنیم با احتیاط، بدون خطر و بدون سرعت رانندگی کنند.

عوض کردن لاستیک
مکان زندگی بر لاستیک و زمان تعویض آن چه تاثیری دارد؟

کجا زندگی می ‌کنید؟

شرایط آب و هوایی و محیطی در منطقه ای که از وسیله نقلیه استفاده می شود عامل دیگری است که به طور مستقیم بر عمر و زمان تعویض لاستیک خودرو تأثیر می گذارد. در مناطقی با درجه حرارت بالا، لاستیک ها به طور طبیعی بیشتر گرم می شوند. گرم شدن بیش از حد لاستیک ها نیز بر عمر لاستیک تأثیر منفی خواهد گذاشت. زیرا گرم شدن لاستیک ها ممکن است باعث ساییدگی و پارگی آسان قطعات در ناحیه کفی شوند.

نوع جاده ای که از وسیله نقلیه خود در آن استفاده می کنید عامل دیگری است که بر عمر لاستیک تأثیر می گذارد. مصالح به کار رفته در ساخت جاده و ناهمواری جاده نیز از این نظر حائز اهمیت هستند. به عنوان مثال، عمر لاستیک هایی که به طور منظم در جاده های ناهموار و سنگلاخی استفاده می شوند در مقایسه با لاستیک هایی که در جاده های صاف به کار می روند، به طور قابل توجهی کاهش می یابد. اگر می‌خواهید مدل‌ های لاستیک بادوام و سازگار با وسیله نقلیه خود را بررسی کنید، می‌توانید کاتالوگ آنلاین فروشگاه شجاع تایر را مرور کنید. در این فروشگاه محصولات با کیفیت از برندهای معروف دنیا موجود است.

چگونه از لاستیک ‌ها مراقبت می ‌کنید؟!

استفاده صحیح از لاستیک ها و بررسی منظم آن ها رانندگی ایمن را تضمین می کند. همچنین نحوه نگهداری مناسب طول عمر لاستیک ها را افزایش می دهد و نیاز تعویض لاستیک ها را کمتر می کند. با چند اقدام ساده می توان از لاستیک محافظت کرد. برخی از نکات مهم نگهداری عبارتند از:

  • لازم است به طور منظم فشار باد لاستیک و تراز چرخ را بررسی کنید. باد ناکافی لاستیک ها بزرگترین عامل افزایش مصرف سوخت است.
  • وجود آسیب در لاستیک ها همیشه قابل مشاهده نیست. باید هر ساله تایرهای خودرو توسط متخصص بررسی شوند.
  • وارد آمدن بار اضافی که بیش از ظرفیت لاستیک باشد باعث گرم شدن زیاد لاستیک می شود. این امر منجر به از بین رفتن لاستیک خواهد شد. بنابراین، ظرفیت بار بسته به شاخص آن نباید بیشتر شود.
  • رانندگی با سرعت بالا بیشتر از رانندگی با سرعت کم به لاستیک آسیب می رساند. علاوه بر این، رانندگی با سرعت غیر مجاز می تواند باعث از دست دادن ناگهانی هوا و حتی ترکیدن ناگهانی لاستیک شود. این امر باعث از دست دادن کنترل خودرو می گردد.
تعویض لاستیک ماشین
مدت زمان استفاده از لاستیک

چند سال است که این لاستیک روی ماشین شماست؟

انتظار می رود تایرهای یک خودروی جدید حداقل 60000 کیلومتر دوام داشته باشند. تحقیقات در مورد عمر لاستیک خودرو نشان می دهد که میانگین مسافت بین 30000 تا 100000 کیلومتر زمان مناسبی برای تعویض لاستیک خودرو است. با این حال، زمانی که از وسیله نقلیه خود به طور مداوم بر روی سطوح جاده عادی استفاده می کنید، میانگین عمر لاستیک ها تقریبا 65000 کیلومتر خواهد بود. از طرفی قوانین مربوط به محدودیت سایش لاستیک خودرو نیز وجود دارد که زمان تعویض لاستیک خودرو را مشخص می کند. هنگامی که عمق آج لاستیک خودرو کمتر از 1.6 میلی متر باشد، دیگر از نظر قانونی مجاز به استفاده از این لاستیک ها در جاده نیستید.

در کل عمر تایر حداکثر 10 سال است. به عبارت دیگر لاستیک خودرو حداکثر تا 10 سال از تاریخ تولید قابل استفاده خواهد بود. علاوه بر این، باید لاستیک هایی را که به مدت 5 سال یا بیشتر استفاده کرده ایم، حداقل سالی یک بار در یک کارگاه تخصصی بررسی کنیم. یعنی اگر لاستیک 2 سال پیش ساخته شده و به درستی نگهداری شود، با استفاده صحیح 8 سال دیگر عمر می کند. حتی اگر لاستیک بدون استفاده نگه داشته شود، پس از 10 سال نباید از آن استفاده کرد. زیرا موادی که تایر از آنها تولید می شود پس از 10 سال شروع به تغییر شکل می کنند. در تولید تایر از موادی مانند لاستیک مصنوعی، لاستیک طبیعی، روغن و کربن سیاه استفاده شده است.

عمر لاستیک پنچر شده چقدر است؟

در بیشتر مواقع با پنچر شدن لاستیک خودرو، فشار هوای داخل تایرها کم می شود. این امر باعث جدا شدن تایر از رینگ می گردد. طبق نظر کارشناسان طول عمر تایر پنچر شده یا به عبارتی زمان تعویض لاستیک خودرو به نوع پنچرگری آن بستگی دارد. در کل پس از 5 تا 7 سال باید لاستیک پنچر شده را تعویض کرد. البته در این مدت فقط باید یک بار لاستیک پنچر شده باشد.

نتیجه گیری

یکی از عوامل مهمی که دارندگان خودرو باید به آن توجه کنند زمان تعویض تایر است. لاستیک ها به مرور زمان فرسوده می شوند. تعیین زمان برای طول عمر این اجزا مهم در خودرو چندان دقیق نیست. زیرا زمان تعویض لاستیک خودرو بسته به شرایط جاده، آب و هوا، نحوه استفاده از وسیله نقلیه، شرایط بسیار بد جاده، در هوای بسیار گرم و در سرعت های بسیار بالا تغیر می کند. شما می توانید از خدمات نصب لاستیک در محل فروشگاه های معتبری مثل شجاع تایر استفاده کرده و بدون صرف وقت اضافی لاستیک های خودرو خود را تعویض کنید.

منبع: euromaster

فروشگاه لاستیک شجاع تایر

سوالات متداول

چه عواملی در طول عمر لاستیک خودرو تاثیر دارند؟

عوامل زیادی بر طول عمر لاستیک خودرو تاثیر می‌گذارند. این عوامل شامل شرایط نگهداری، طراحی لاستیک، عادات راننده، نوع جاده، شرایط آب و هوایی، نوع وزن و اندازه ماشین و نوع رانندگی می‌شوند.

چه عواملی تعیین‌کننده انتخاب بهترین تولیدکننده لاستیک برای خودرو هستند؟

انتخاب بهترین تولیدکننده لاستیک برای خودرو نیازمند توجه به عواملی مانند کیفیت، ایمنی، عمر مفید، تجربه کاربران، برندهای معتبر و شناخته شده، نوع و مدل ماشین، شرایط آب و هوایی منطقه، و نیازهای خودرویی شما است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

همراه همیشگی شما هستیم